Om föreningen

Föreningens fastigheter uppfördes under senare halvan av 1950-talet av Riksbyggen. Efter ett antal år bildades bostadsrättsföreningen Lingonet 2 som då övertog fastigheterna från Riksbyggen. I föreningen som är en s.k. "äkta" bostadsrättsförening, finns idag 63 st lägenheter fördelade som 1:or, 2:or, 3:or och 4:or. Till lägenheterna finns två tvätt-avdelningar med tvättstugor med tvättmaskiner, torktumlare och torkrum. I tvätt-avdelningen finns även torkskåp och en mangel. Till varje lägenhet hör en matkällare och ett källarföråd. I respektive källarvåning finns förvaringsrum för cyklar och barnvagnar. Det finns även en föreningslokal (för max 30 personer) som medlemmarna kan boka och använda till privata tillställningar samt enklare övernattning. I källarplanet på Brännavägen 114 finns ett nybyggt "minigym" med angränsande Bastu.